20 januar, 2013

Sådan laver du en donutknold


Jeg har givet jer en diy på hvordan man laver alternativer på de der donut elastikker, men nu vil jeg vise jer hvordan man laver en donutknold! - medmindre du allerede ved det, naturligvis. Donutknolde er egentlig meget enkle at lave og giver dig et smukt og sofistikeret look. Jeg - personligt - elsker dem og går ofte rundt med dem, da jeg hader at have løst hår. Så hestehale eller knolde er det eneste jeg render rundt i. Jeg ved ikke hvordan man laver videoer på YouTube, for hvis jeg vidste det, kunne jeg bare vise hvordan man gøre på en vlog. Men det kan jeg ikke, så I må nøjes med billeder og min forklaring. Så håber jeg det går eller så er I velkomne til at spørge i en kommentar. Jeg hjælper med glæde. 

Okay, nu går vi i gang! Jeg starter med at fortælle jer hvad vi skal bruge: En hårbørste, to hårelastikker (meget gerne en tyk og en tynd én og elastikkerne må gerne matche din hårfarve), en donut elastik (den rigtige er selvfølgelig bedst, men hvis du ikke har sådan en, så brug den der sokke ting), en masse spænder og hvis du har lyst, kan du bruge hårspray for at få være sikker på at det sidder godt resten af dagen. Jeg har brugt min lillesøster til at lave håret på. 

Step et: Børst dit hår godt igennem. Det er vigtigt at det er blødt og nemt at gå til. Pas på det ikke bliver elektrisk. Der sker intet med frisuren, hvis håret er elektrisk, men jeg synes det er så irriterende at arbejde med så. 

Step to: Tag den tykke elastik og lav en ganske almindelig hestehale. Højden på hestehalen bliver naturligvis også højden på din knold. Så hvis du vil have en høj knold så placer hestehalen højt, hvis du vil have en lav knold, så placer den lavt. 

Step tre: Nu skal du bruge din donut elastik. Sæt elastikken rundt om hestehalen, sådan at den nærmest dækker den originale elastik.

Step fire: Bøj langsomt hovedet frem ad og prøv at dække donut elastikken med håret. Kig eventuelt på håret for mere forståelse. Sørg for at dække hele donut elastikken, da det vil se grimt ud, hvis man - når knolden er lavet - stadig kan se lidt af elastikken. 

Step fem: Sæt den tynde elastik rundt om håret. Se på billedet for mere forståelse. Hvis du har langt hår er der forhåbentligt lidt/meget hår tilbage rundt om elastikken. Her skal du bruge de mange spænder. Sæt nogle spænder der hvor du finder det nødvendigt, og prøv at stoppe  håret "ind under" knolden. Spray hårsprayen på. 

Step seks: Så er du færdig med din knold! Den ser garanteret super flot ud på dig. 

4 kommentarer:

  1. Fedt. Her på det sidste har jeg 'eksperimenteret' og gået meget med diverse fletninger, men dette vil jeg klart også prøve!

    SvarSlet
  2. Det har hjulpet mig utrolig meget, mange tusinde tak. Har lige prøvet det og for første gang er det lykkedes mig, så mange tusinde tak (-: Jeg plejer kun at kunne lave starten, så mange tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fedt, at du nu kan finde ud af at lave den. Det var skam så lidt. :)

      Slet