27 januar, 2013

DIY, fancy glaskrukker 

DU SKAL BRUGE: 

SÅDAN GØR DU: 

GØR DET MED FORSKELLIGE MØNSTRE:

FÆRDIGT RESULTAT: 

Nu vælger jeg at dele endnu en DIY med jer! Den er meget simpel og nem at lave. Og desuden ser den ekstremt godt ud! Win win, ikke? Det jeg har tænkt mig at gøre er at forvandle en kedelig glaskrukke til en rigtig sød og fancy glaskrukke! Kig med her:

Du skal bruge dette (billede et): 
En glimmerneglelak (du kan også sagtens bruge helt almindeligt glimmer og noget spraylim. Så hvis du ikke har en glimmerneglelak, men har glimmer og spraylim, så kig lidt længere nede, for der viser jeg jer hvordan I kan gøre dette med de to ting) min neglelak er købt i H&Ms netbutik, noget klisterpapir (da jeg ikke havde noget klisterpapir, har jeg bare taget mine gamle TOPMODEL klistermærker og sat dem sammen, sådan at de blev til en form for et papir - på den ene side er der TOPMODEL piger og på den anden er der noget klister-klister. Du kan bruge alle former for klistermærker til at lave dette), en saks og naturligvis skal du også bruge en glaskrukke. Jeg har købt min glaskrukke for otte kroner i Netto. 

Sådan gør du (billede to): 
Step et (dette step skal du kun følge, hvis du ikke har noget klisterpapir): Tag dine klistermærker og sæt dem sammen - lidt ligesom en collage. Kig eventuelt på billedet for mere forståelse. Hvis du til gengæld har sådan noget klisterpapir, så brug det! Så sparer du en del tid. 

Step to: Tag og klip i papiret det mønster du gerne vil have på krukken. Du kan bruge alle slags mønstre - hjerter, cirkler, firkanter, stjerner, trekanter og så videre og så videre! 

Step tre: Sæt nu klisterpapiret med mønsteret på inde i krukken (det er vigtigt, at du sætter det fast INDE i krukken - aldrig udenpå). Den hvide side (som også er klistersiden) er den side som man skal kunne se. Læg mærke til at papiret skal sættes godt fast, for ellers så kommer det hele til at gå galt!! Tryk eventuelt på papiret flere gange, for at være helt hundrede på at det sidder ordentligt fast. 

Step tre et halv (jeg har intet billede af dette step, så det hedder bare tre et halv, hope you won't mind): Nu skal du bruge neglelakken. Tag neglelakken og mal inde i mønstret - altså der hvor der ikke er noget papir. Mal gerne flere lag på, sådan at man rigtigt kan se glimmeret, så bliver det pænest - trust me. 

Step fire: Tag forsigtigt dit klisterpapir af og woila! Du har nu et flot mønster af glimmer på din krukke. Det ser super sødt ud, ikke?

Tip: Hvis du kommer til at lave noget forkert eller fortryder noget, så kan du sagtens bruge noget neglelakfjerner til at få neglelakken af krukken med. Du kan selvfølgelig kun bruge neglelakfjerner, hvis du maler med neglelak. Hvis du bruger glimmer og spraylim, så kan du ikke bruge neglelakfjerner. 

Du kan selvfølgelig lave flere forskellige mønstre (billede tre): 
Ja, det er naturligvis muligt at lave flere forskellige mønstre, som jeg har nævnt. Bare klip det mønster DU vil have i klisterpapiret. Det er kun fantasien der sætter grænser. Få eventuelt lidt inspiration fra de mønstre jeg har brugt. 

Det færdige resultat (billede fire): 
Sådan nu er du fuldstændig færdig! Du kan nu bruge denne krukke til en masse ting. Jeg har fx puttet nogle af mine neglelakker ned i den. Du kan også putte nogle læbepomader ned i den - eller slik?! Lav krukken til din helt egen. Gør den personlig og put lige hvad du vil ned i den. 

Hvis du vil bruge glimmer og spraylim: Så gør du det samme som jeg gjorde helt til step tre. Men istedet for at putte neglelak på, tager du forsigtigt din spraylim og sprayer kun lige limen ind i mønstret. Altså det samme sted, som hvor du ville have puttet neglelak på. Put derefter noget glimmer i krukken, put låget på og ryst krukken. Sørg for at der kommer noget glimmer på dit mønster. Så tager du låget af og woila, nu er den færdig. 

Hvad synes du om denne DIY? Og hey, hvis der er noget du ikke forstod, er du mere end velkommen til at skrive i en kommentar. Så svarer jeg på det hurtigst muligt.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar